vilken helg

det var längesen jag höll igång på det här viset
det är tydligt att ju längre tiden går som jag har ett jobb
desto bättre mår jag
jag blir piggare
alertare
socialare

i fredags hade jag ledigt från praktiken iom att jag går på mitt semestervik på måndag
och jag hade myror i hela kroppen
det gick bara inte att sitta hemma
utan jag åkte in till stan ett par gånger och bara njöt av att strosa omkring bland folk
otroligt att jag knappt kunde åka buss för ett tag sen
mitt recept för att må bra igen var  tydligen sluta med mediciiner och börja jobba igen

på kvällen kommer ett par kompisar hem till mig för att festa
det blev sent
det blev mycket alkohol
vaknade ändå tidigt på lördagen och åkte för att kolla när en kompis ställde ut sin hund
var en aning trasig mellan öronen just då
men det lagades lite senare på kvällen med nytt party
så nu sitter jag här och är lite trasig mellan öronen igen

men jag ångrar inget
jag känner mig levande
och har vunnit över mig själv på många sätt
idag är det dejt med tvättstugan och matlagning inför veckan
och imorgon jobbar jag på riktigt igen
för första gången på en massa år
weeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback